18 Mayıs 2007 Cuma

korku üzerine..



Ünlü yazar Shakespeare şöyle diyor;
"İnsanların çoğu,
Kaybetmekten korktuğu için sevmekten korkuyor,
Düşünmekten korkuyor, sorumluluk getireceği için,
Konuşmaktan korkuyor, eleştirilmekten korktuğu için,
Yaşlanmaktan korkuyor, gençliğin kıymetini bilmediği için ,
Unutulmaktan korkuyor, dünyaya iyi bir şey vermediği için,
Ve ölmekten korkuyor, aslında yaşamayı bilmediği için......

Korku düşmanımızın sahip olduğu en güçlü silahtır.Düşmanınızın kim ya da ne olduğu hiç önemli değil , onun en güçlü silahı sizin korkunuzdur. Bu düşmandan korkmaya başladığınız an sizden güçlü duruma geçer. Eski bir kitabe bunu gösteriyor.
Şöyle ki; “Ölümle karşılaştım. Sordum, “nereye gidiyorsun?”Ölüm yanıtladı . “Benares’e gidiyorum”“Oraya neden gidiyorsun?" diye sordum.“Bin kişiyi öldürmek için"Ertesi hafta yine karşılaştım Ölüm’le.Ölüm’e sordum , “Benares’e bin kişiyi öldürmeye gitmedin mi? Anladığım kadarıyla yüzbin ölü var.”Ölüm gülümsedi ve “Ben bin kişiyi öldürdüm” dedi, “Gerisini korku öldürdü.”
Genellikle çocukluk yıllarında yaşananların etkisiyle ortaya çıkan yüzlerce "fobi" çeşidi insanların hayatını olumsuz etkiliyor. Korku, insanlığın varlığından beri var olan bir olgudur.Genellikle çocukluk döneminde yaşanan olayın ileri yaşta benzer ya da farklı şekillerdeki korkular olarak ortaya çıkabilir.Yıllarca siyah çizme giyen insanlardan garip bir şekilde kaçmışımdır. Yeni moda diye kendime almak istesemde bir türlü ayağıma giyememişimdir.Tesadüfen dinlediğim bir çocukluk hikayemle bunun sebebini öğrendim. Küçükken ablam uslu durmam için annemin siyah çizmeleriyle beni korkutur,muş. Bunu öğrendikten sonra siyah çizme giyebilir oldum. Çocuklarınızı asla bir şey üzerine korkutmayın. Etkisini yıllar sonra bile hissedeceklerdir.Son zamanlarda büyücülük ve sihirle ilgili filmlerin çocuklar üzerinde çok ciddi olumsuz etkiler bıraktığına inanıyorum.Korkuların gelişmemesi için en uygun yöntemin çocuklara hep güven telkin etmek ve korkularının üzerine gitmelerini sağlamaktır. Hayatın belli dönemlerinde ve modern çağla birlikte korkularımızda değişiyor.Örneğin bebekler ilkin yüksek sesten korkarlar. Zamanla bunu aşar ve daha sonra başka korkuları başlar. Ayrıca modern çağla birlikte korkularda değişimler olabilir... Örneğin daha önceleri ay ve güneş tutulmasından korkulurken, artık sebepleri bilindiğinden bunların yerini UFO’lar ve uzaylıların dünyayı istila edeceği gibi korkular alabiliyor . Aşağıda size yaygın bazı fobileri sıraladım. İçlerinde sizin de korkularınızdan biri olabilir. Bu tip fobilerden kurtulmak için psikiyatrislere başvurmak en doğrusu. Telkin yoluyla vazgeçebilirsiniz.
Aviofobi: Uçuş korkusu.
Klostrofobi: Kapalı yer korkusu.
Batofobi: Derinlik ya da yüksek binaların yanından geçmekten korkusu.
Ailurofobi: Kedilerden korkma.
Arakibutirofobi: Yerfıstığı ezmesini yerken damağa yapışmasından korkma.
Venüstrafobi: Güzel kadınlardan korkma.
Politikofobi: Politikacılardan korkma.
Peladofobi: Kel insanlardan ya da kelleşmekten korkma.
Fobofobi: Korkmaktan korkma.
Eisoptrofobi: Aynalardan korkma.
Erotofobi: Cinsellikten korkma.
Filofobi: Aşık olmaktan korkma.
Agirofobi: Caddelerden korkma.
Antropofobi: İnsanlardan korkma.
Araknofobi: Örümceklerden korkma.
Tokofobi: Gebe kalmaktan ya da çocuk doğurmaktan korkma.
Triskaidekefobi: 13 sayısından korkma.
Tripanofobi: İğne olmaktan korkma.
Musofobi: Farelerden korkma.
Nekrofobi: Cesetten korkma.
Ofidiyofobi: Yılanlardan korkma.
Okofobi: Taşıtlardan korkma.
Rantofobi: Her şeyden korkma.
Gametofobi: Evlenmekten korkma.
Ksenofobi: Yabancıdan korkma.
Tapofobi: Canlı canlı toprağa gömülme korkusu .
Amnezifobi: Hafızasını kaybetmekten korkma .
Aritmofobi: Sayılardan korkma .
Helyofobi: Güneşten korkma .
Karnofobi: Etten korkma .
Lökofobi: Beyaz renkten korkma .
Nozokomefobi: Hastanelerden korkma .
Testofobi: Testlerden ya da sınavlardan korkma .
Venüstrafobi: Güzel kadınlardan korkma .

Hiç yorum yok: