13 Mayıs 2007 Pazar

sonsuza uzanan köprü



Bu öykü ölmekte olan bir şövalye ile onun hayatını kurtaran bir prenses hakkında. Güzellerle canavarlar ve büyülerle kaleler, varmış gibi görünen ölümcül güçlerle var olan yaşamsal güçler hakkında. Sanırım her çağda çok önem taşıyan özel bir serüvenin öyküsü bu.Burada yazılı olanlar, kelimelere dökülenlerle çok yakın bir şekilde yaşandı gerçekten de. Tarihi sıralamayı biraz değiştirdim, bazı karaterler birkaç kişinin karışımı, isimlerin çoğu da uydurma. Gerisini yaratmaya kalksaydım bile beceremezdim: gerçekler uydurulamayacak kadar akla hayale sığmazdı.Okuyucular yazarların maskesinin arkasını gördükleri için, beni bu kelimeleri kâğıda dökmeye itenin ne olduğunu göreceksiniz siz de. Ancak bazen ışık uygun olduğunda, yazarlar da okuyucuların maskesinin arkasını görebilirler. Onun için, belki de sizi ve aşkınızı bu sayfaların bir yerlerinde benimle ve aşkımla birlikte yürürken bulacağım.
Richard Bach

Bir kitap insan hayatını değiştirir mi ? Değiştirmek isteyene evet. Çünkü kitaplar, almak isteyenler için engin bilgi ve kültür denizleridir. Eğlenmek isteyenler için, eğlencenin en çeşidini ve damardan girilenini de kitaplarda bulunabilir. Ağlamak isteyenler, pembe kitapları okuyabilir. Ağır takılmak isteyenler, felsefik ve politik kitaplar okuyabilir ama hayata dair bir şeyler almak isteyenler içinse biraz kitap analizi yapmaları gerekiyor.
Yazarın dilimize aktarılmış epeyce kitapları var. Ben Richard Bach okumaya birçoğunuz gibi Martı isimli kitabıyla başladım. Çok hoşuma gitmişti, daha sonra diğer kitaplarını da aldım. Ama sonra bir kopukluk oldu aramızda ve maalesef yeni kitaplarını okuyamadım.Bach ı yazmak nerden aklıma geldi biliyor musunuz. Eski bir resmimde elimde tuttuğum bir kitap gözüme ilişti.O da bu kitaptı.O dönemlerde beni çok etkileyen bir yazar olduğunu kabul etmeliyim.
Kitabı tekrar ve bugünkü dimağımla tekrar okumalıydım ama bu yazıyı yazarken yaptığım araştırma sırasında öğrendiğim yazarın diğer kitaplarını almalıydım. Öyle de yapacağım.Gelelim Sonsuza uzanan köprü nün hikayesine..
Kitapta serüven bir aşka,aşk bir öğrenmeye ve sevgiye dönüşüyor.Özgürlüğünü kaybetmek istemeyen bir adamın arayışına.Sevginin özgürlüğü kısıtlamasını sorgulayan bir sürecin içine dalıyorsunuz.Özgürlüğü kısıtlamayacak olansa kusursuz bir ÖZEŞ'tir.Tüm bu düşüncelerin içinde kalan bir adamla,sevgisi içinde çözüm bulamayan çaresiz bir kadının hayatının içinde bulacaksınız kendinizi.

Hiç yorum yok: