15 Eylül 2014 Pazartesi

2014/2015 dönemi hayırlı olsun!

Okulumuz 2 hafta önce açılmış olsa da kendi adıma bugün başlamış sayıyorum. Öğretmenlerimiz belli oldu. Okulumuzda 10.senemiz olduğu için az çok hangi öğretmenin bize daha çok faydalı olacağını biliyoruz. sevindiğimiz de oldu üzüldüğümüz de...
İlkokul öğretmenimizin daha çok matematik ve fen bilgisi dersine ağırlık vermesiyle başlayan Türkçe ile ilgili sorunumuz geçen sene de devam etmişti  Teog sınavında katsayısı yüksek olduğunu bildiğimden bu sene kızımın Türkçe ile ilgili sıkıntılarını beraber aşmaya karar verdim .
İlk konu olarak okulda fiilimsi leri gördüler. Dilbilgisi ile bir problemimiz yok. Teog sınavında da 4/5 soru çıkmış. Asıl sorunumuz Paragrafta anlam ve cümlede anlam ile ilgili sorularda ortaya çıkıyor. Öğretmenlerimiz ancak kitap okuyarak bu soruları çözebilir dese de kızım bir türlü odaklanıp soruları çözemiyordu.
Geçen hafta başladık beraberce test çözmeye. Anladım ki paragrafı ve cümleyi okurken doğru noktaları tespit edemiyor. Uzun paragrafların can alıcı yerlerini ,üzerinde kısa notlar tutarak okumasını sağladım. Böylece çözemediği soruları anlayarak çözebildiğini fark ettim. Bol bol bu konuyla ilgili test çözerek paragraf çözmenin de bir taktiği olduğunu, uzun metinlerden korkmamasını ve tane tane ilerleyerek okursa şıklarda cevabın ona göz kırptığını anlattım. 20 soruluk testlerde 7/8 yanlış çıkarırken bu sistemle şimdilik 1/2 ye indi yanlışlarımız.Günde sadece 30 dakikamı ayırarak biraz olsun anlamasını sağladım.
Teog1 türkçe sorularını bu linkte bulabilirsiniz. Göz gezdirmenizi tavsiye ederim.
Ben sizin için inceleyip çıkan konu başlıklarını derledim.

Teog1 2013/2014 türkçe konu dağılımı
-öznel yargı
-Söz sanatları (kişileştirme,benzetme,konuşturma,abartma)
- Paragrafta anlam
(Asıl anlatılmak istenen)
(Yazar neyi vurgulamak istemiş tarzı sorular)
-Cümlede anlam
(Amaç-sonuç ilişkisi)
-Zarf tamlayıcısı nedir?
-Yer tamlayıcısı nedir?
-Belirtisiz nesne
-Sıfat-fiil nedir(sıfat-fiil sıfat tamlaması oluşturmuş hangisi)
-Zarf-fiil nedir?
-Yazım yanlışları (noktalama işaretleri. Büyük harf ,küçük harf)



Hiç yorum yok: