3 Nisan 2008 Perşembe

yaşamın bir kıyısı var mı?

bir sürü şey gelip gidiyor kafamın içinde...Karamsar olmakla mutlu kalmak arasında çelişiyorum. İstediğimi salt bir şekilde ifade edebilsem ilerlemek mümkün olacak.Hayalimde önceleri bir kıyı şehri vardı sessiz,sakin .Birden kıyımdan uzaklaşıp büyük binaların içinde insanların arasına karıştırdı beni.Gerçek bir yaşam yaşarken ve mutluyken kaçış hayallerimin ne yeri ne de zamanı.

Bugün bana uzak ama hikayeleriyle bir o kadar yakın olan 2 ölüm haberi aldım.Birisi 15 yaşında bir delikanlı birisi kızını yeni kaybetmiş bir baba.Ortak ölüm sebepleri kalpleri....

Beni okuyan bütün annelerin çocuklarını en azından bir kere çocuk kardiyoloğuna götürüp kontrol ettirmelerini rica edeceğim.Çok sağlıklı görünmeleri bir şey ifade etmez.Televizyonda rastladığınız ya da bir gazetenin 3. sayfasında okuduğunuz bir çocuğun spor yaparken ölüm haberine daha anlamlı bakmalısınız.Dünyada her 8 çocuktan 2 si kalpteki üfürümle doğuyor.Çoğu ergenlik çağına kadar farkedilmiyor bile...Bir çoğu da çeşitli kalp-damar hastalıklarına sahip olabiliyor.Çocukları bırakın biz 30 lu yaşlardaki anneler.En son ne zaman bir kontrolden geçtik...

Bazen ertelememek gerek....

3 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

ölen çocugun şokunu hala atlatabilmiş değilim...ailenin tek çocuguymuş ve fen liseinde yatılı öğrenciymiş...kalp konusunda uyarılarında sonsuz haklısın şekerim...öptüm seni

Adsız dedi ki...

Arkadaşım artık benim bir blogum yok.Yani antep lezzetleri blogspot ne olduğu belirsiz kimseler tarafından ele gerçirildi.Ne anlayacaklar benim blogumdan bilmiyorum.Aylardır uğraştım emek verdim,süsledim.Arkadaşlıklar kurdum.Ama bitti.Emek verdiğim blogumda,mail adresimede giremiyorum.Zaten bir aydır netle sorunlar yaşıyorum.Artık bir blog açmayı düşünmüyorum.Ama sizleri ziyarete gelirim.Sizleri çok öpüyorum. Fulya

elif dedi ki...

çok haklısın mutlaka kontrol altında olmalıyız her zaman. ablam küçücük bir ağrı için doktora giti. ama bir tahlil bizi şok etti ve doktor ablama neredeyse kansersin diyecekti. hemen tetkikler falan çapa ya gitti ablam . bi rsorun olmadığı çıktı ortaya ama o iki gün bize her şeyi anlatmaya yetti. şimdi sağlıklıyız diye hiç hasta olmıcaz diye birşey yok.