21 Ocak 2009 Çarşamba

kafam karıştı....

Uzun zamandan beri şehrimizde İsrail karşıtı bir kağıt dönüp duruyor.Gazze de olanlara ben de çok üzülüyor ve her savaşta olduğu gibi bu bölgede yaşayan çocuklar için kan ağlıyorum.Kağıtta 30-40 tane İsrail sermayeli şirketler olduğu söylenen şirketlerin amblemi var.Bu markaların kullanılmaması yönünde yapılan bir konuşma sonrası elime tutuşturulmuştu.Önce pek önemsemedim.Birkaç arkadaşımın evine gittiğimde asansörlere de yapıştırıldığını görüp şaşırdığımı itiraf etmeliyim.Büyük ihtimal size de bu markalarla ilgili bir mail gelmiştir.
Bu kağıdı göreli 1 ay falan geçti herhalde....
Kızım dün akşam yemek yerken her zaman gittiğimiz hamburgercide eğer yemek yersek günah işleyebileceğimizden bahsedince olayın ne boyutlara ulaştığını anlayabildim.Küçücük beyinlerinde olayı farklı boyutlarda yaşadıklarını gördüm.Eğer o hamburgeri yerse subaylarımıza zarar geleceğini ve müslümanların ölebileceği söylenmiş.Bunu da servisteki bir arkadaşı söylemiş ona.Kafası nasıl karışıktı anlatamam.Şİmdiye kadar yediği bütün hamburgerler için üzüntü çekiyordu.
Babasıyla beraber ona bizim doğrularımızı anlatırken kullandığımız her kelimeye çok dikkat ettik.
Yılbaşı ağacıyla da ilgili sorunlarımız oldu.Bir büyüğünün söylediği söz onu çok etkilemiş ve kafasında hangisinin doğru olduğunu oturtabilmek için birkaç gün boyunca benimle konuşma ihtiyacı çekmişti.
Onu kendi haline bıraksam çevresinde benim de şiddetle karşı çıktığım birçok konuda yersiz düşüncelere sahip olacağını ve bununla birlikte büyüyeceğini gördüm.Özellikle maneviyatla ilgili konularda inanılmaz kapılıyorlar söylenilenlere.
Biz aileler olarak çocuğumuzla ara sıra bu konuları konuşmalı onların etraftan neler öğrendiklerini öğrenmeliyiz.Bundan sonra iş kendi doğrularımızı nedenleriyle gösternek olmalı.Onları küçük görüp zamanı gelince anlatırım tavırlarından kaçınmalıyız. İçinde gittikçe büyüyen bir hal alabilir çünki....

1 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Okulda yapılan törenlere gösterilen tepkilerin ne kadar haklı olduğuna dair örnek olmuş yazın Fulya'cım. Olayların farkında değillerken kafalarını gereksiz önyargılarla doldurmak hiç doğru değil. Ama artık iş işten geçince de en doğrusu dediğin gibi küçük demeden kafalarındaki tüm sorulara cevap vermek.