15 Ağustos 2007 Çarşamba

ve bir kitap yazısı......Baba ve Piç


Tatillerin bana göre en güzel kısmı okumaya vakit ayırabilmek.Sahilde,havuzbaşında ya da odada yatağınıza uzandığınızda, devamını merak edip, elinize tekrar tekrar aldığınız kitabınız gün boyu yanınızda taşınır.Bu tatil rekor kırarak 1 hafta içinde 4 kitap bitirdim.Melis'i yüzme kursuna götürmemin bir ödülü de bu oldu.İyice yüzen kızım, havuz başında geçirdiğim saatlerde kitap okumamı sağlayacak kadar güven verdi bana.

Okuduğum kitaplardan bir tanesi de Elif Şafak'ın kaleme aldığı' Baba ve Piç' tam bir kadınlar romanı. Erkeklerin apansız ve açıklamasız ölüverdiği, geriye hep kadınların kaldığı bir sülaledeki dört kuşak kadının hikâyesi. Cicianne, Gülsüm Nine, dört teyze ve hepsinin arasında büyüyen, annesine “teyze” diyen, öfkeli, delişmen, marjinal ve piç Asya Kazancı. Türkleri tanımak, kendi ailesinin ayak izlerini sürmek için İstanbul’a gelen bir Ermeni-Amerikalı genç kız Armanuş Çakmakçıyan.
Ermeni soykırımına da değinen kitap, dili bana göre olmasa da okunmaya değer.


Gelelim bugüne.......
Sıcak hala devam ediyor.Sabah erkenden atölye çalışmasına gittim.Bir yazdır devam eden,deniz taşlarıyla yaptığım çalışma nerdeyse bitmek üzere.Çerçeveletip onu bekleyen tyerine asmak için sabırsızlanıyorumTabii ki sizlerle paylaşıp alacağım yorumlar da benim için çok önemli.Öğlen 2 ye kadar devam etti çalışmam.Evde annemin olması bir o kadar rahat olmamı sağlıyor.Kızım güvenli ellere emanet ne de olsa.Akşam bağda mangal yakılacağı bütün öğleden sonra dinlendim.Biricik komşumun oğlu Şırnak'a askere gidince biraz sarsıldım onunla beraber.Durmadan ağlıyor çünki.İlk günler kolay değil tabii.İnsanoğluna allah tarafından verilen bir güç her acıya dayanmayı kolaylaştırıyor.Neyseki 5 ay sürecek.Bütün asker annelerine sabırlar diliyorum.....

1 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Merhaba
Baba ve Piç i ben de okumuştum hem kurgusunu hem anlatımını çok beğenmiştim hatta okuduğum en güzel kitaplar arasında benim için :)
Taşlarla yaptığın çalışmayı merakla bekliyorum ;)
Sevgiler...