7 Aralık 2007 Cuma

cuma....

Kışın getirdiği evcimenlik hepinizin üzerine yansımıştır.Kızım okula gitmeden akşam yemeklerini dışarıda yemek çok hoşuma giderdi.Eşim eve çıkmadan ana kız hazırlanır beraber dışarıya bir yerlere gider ,yemeklerimizi yer,paylaşacak anı birirktirirdik.Şimdi ise bir saatten sonra ders çalıştırmanın bıkkınlığından mıdır nedir dışarı adım atasım olmuyor.Geçen sene blogla ilgilenirken gece 22.00 gibi bilgisayarın başına geçerdim.Keyifle yazılarımı yazar,arkadaşlarımın bloglarını üşenmeden ziyaret ederdim.Sabah 7.00 da kalkınca akşam 10.30 demeden uykuya yenik düşüyorum.
Bu üşengeçliğime bir son vereyim derken gene hastalandım ve gribin o ezici yorgun bitap halleriyle başbaşa kaldım.İki gündür Ankara'da olan eşimde evde olmayınca gerçekten bu şehirden sıkıldığımı hissettim.Gündüzleri hasta hasta bunalmamak için kendimi dışarlara atsam da kış geceleri yalnız oturmaktan hiç zevk almadığımı anladım.Kumandayı ele geçiren eşime kızıp durduğum televizyonu bile seyretmedim.Onla didişerek bişeyleri yapmak daha keyifliymiş:)))
Neyse o bugün dönüyor.Haftasonu başlıyor.Hepsi mutluluk verici benim için...

Bugün gene eskilerden kalma bir tarif yayınlayacağım.Çok pratik ama bununla beraber inanılmaz lezzetli bir tarif.
Ben 3 kişi olduğumuz için miktarları az tuttum.Siz ev hanesine göre çoğaltabilirsiniz.Fırın makarnada un tadını sevmediğim için deneme yanılma yöntemiyle bulduğum tariflerden bir tanesi.Ben fırın yemeklerimin hepsinde yağlı kağıt kullanıyorum .Hem temizlik hem de yapışmaması açısından kullanışlı oluyor....

Fırında kolay makarna...



Malzemeler;

Yarım paket spagetti makara

Yarım paket Labne peynir

2 yumurta

2 tatlı kaşığı zeytinyağ

tereyağ

yarım bardak yoğurt

isteğe bağlı baharatlar

Hazırlanışı;

Makarnalar haşlanır ve süzülür.Diğer tarafta tereyağ harici bütün malzemeler karıştırılır.Süzülüp soğuyan makarna ile karıştırılır.Bir borcama bu karışım dökülür. Tereyağlar azar azar üzerine küçük parçalar halinde konulur.Bu sizin ne kadar kalori veya lezzet istediğinize bağlı olarak değişir.170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.Sonra afiyetle yenir.

1 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

bu sıkıcı havayla birlikte üşengeçlik üzerimize yapıştı kaldı, bu ödevler de çok yoruyor bizi dediğin gibi, iş çok yapacak güç yok çoğu zaman...en iyisi kendimizi dışarı atmak bugünki gibi hoşça vakit geçirmek...bunu rutinimiz yapalım arkadaşım...fırında makarnayı ben de çok fazla sevmiyorum ama labne peynirli mutlak güzeldir d,ye düşündüm bu tarifi kayda aldım yakın zamanda evdekilere yapıp yedireyim
sevgiler