13 Aralık 2007 Perşembe

melis in dişleri.....


Sonunda ,kızımın büyüme belirtisi olarak gördüğü süt dişleri dökülmeye başladı.Dün akşam nasıl büyük bir mutlulukla yanıma koştuğunu anlatamam.Sınıfıdaki arkadaşlarının dişleri dökülmeye başlayınca sürekli kendisininkileri kontrol ediyordu.Bir de baktım arkadan kalıcı dişleri çıkmaya başlamış bile.Bütün büyükler sırayla arandı ve müjdeli haber verildi.Onun coşkusuyla evde bir parti havası esmeye başlandı.Babaanne ,dee ve hala ısrarla davet edildi ve diş pastası kesildi.Bizim evin halleri böyle işte....

Ben de bunun üzerine kendim ve sizin için bu aşamaları internette biraz araştırdım.


Süt dişleri, genellikle 6-7 yaş civarında çıktıkları sırayla ( genellikle önce alt ön kesiciler ) dökülüp yerlerini kalıcı dişlere bırakırlar. Bu dişler, artık çocuğunuzun kalıcı dişleri olduğu için bu dönemde ağız, diş bakımı da daha önem kazanıyor.Yeni bir diş fırçası ve onun seçtiği bir macunla dişlerini nasıl koruyabileceğini tekrar anlatmalı....




Kalıcı dişler 6-7 yaş dolaylarında çıkmaya başlar.18-20 yaş
dolaylarında 4 adet akıl dişlerin çıkmasıyla 32 ye tamamlanır.

1 Orta kesiciler------7 yaş
2 Yan kesiciler-------8 yaş
3 Kaninler-----------10 yaş
4 1. Küçük azılar-----9 yaş
5 2. Küçük azılar----11 yaş
6 1. Büyük azılar----6 yaş
7 2. Büyük azılar---12 yaş
8 3. Büyük azılar---18 yaşından sonra


Tablodaki yaşların yaklaşık rakamlar olduğunu; 1-1,5 yıl önce veya sonra sürmesi gereken dişin vakitsiz sürebileceğini, bazen de gecikmeler olabileceğini unutmayalım.
kaynak.www.hekimim.com

3 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

işte bu tablo çok faydalı oldu bizim için iyiki düşünmüşsün...büyük oğlum da melis gibi 6 yaşını doldurduktan sonra dişi sallanmaya başladı...2-3 ay sürdü...küçük oğlum da ona o kadar özendi ki anlatamam geçen gün bir baktım onun da alt dişi sallanmay a başlamış daha 5 yaşını bile doldurmadığı için hepimiz şok olduk...eh oğlum dedim özentinin bu kadarını görmemiştim :)))

Simay dedi ki...

Fizik
Tedavi Sağlık

sultan sönmez dedi ki...

Melis'in yeni çıkan dişleri sağlıklı ve düzgün olur inşallah bu süt dişleri çok zor çıkıyor ama benim kızda hala çıkarmaya çalışıyor ve huysuzlanıyor bu arada diş konusundaki araştırmalarınız ve bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.Melisi çok öpüyorum sevgiyle kalın.....