11 Şubat 2008 Pazartesi

gülümseten fotoğraf ve un helvası

Ablam eskileri karıştırırken bu fotoğrafı bulmuş.Gülümsetti beni...Annem ve babam 30'undalar burada...Ben de herhalde6-7 aylık.....
Çcukluğumu ve ilk gençlik yıllarımı mutlu geçirdim .35 seneyi devirdik...Annemin ve babamın kimbilir ne hayalleri vardı o zamanlar acaba kaçını gerçekleştirdiler....
Planlama konusunda daha hassas davranmam lazım galiba...seneler çabuk geçiyior.2007 yi kayıp yılım olarak düşünüyorum.Hastalıklar ve bana yaşattığı üzüntüler...
Bu sene yapmak istediklerimi bir bir gerçekleştirmeyi ümit ediyorum...
Geçen sene ihmal ettiğim arkadaşlarımı aramak daha sık görüşmek,kendime vakit ayırmak ilk aklıma gelenler.....

Bir balık akşamı sonrası eşimin tatlı krizi tutunca un helvası yapmaya karar verdim.Özlemişm de tadını en son ne zaman yediğimi hatırlamadım bile...Bu tadı özleyenler için pratik bir tarif...


Malzemeler:
1,5 su bardağı şeker
2 su bardağı un
2 su bardağı su
100g. tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Yapılışı:
Tencerede yağ eritilir. Un ilave edilip kısık ateşte yaklaşık 20 dakika rengi dönene kadar kavrulur.
Başka bir tencerede su ve şeker şerbet haline getirilir.Kavrulan unların üzerine karıştırarak dökülür.Ağzı kapalı bir şekilde 10 dakika demlenmeye bırkılır.Üzeri süsleyip servis edilir.
Okulların açılmasıla hayatım tekrar düzene girdi.Kızımı bu tatilde oyalamak çok zor oldu.Okulda boşalttığı enerjisi beni mutlu etmeye yetiyor...
Yeni bir hafta yeni bir dönem ve mutluyum yeniden....

2 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

Fulya'cım, planlama konusunda haklısın, hayatımız için yazılı hedefler koymalıyız, (2008 ilk ayı devirdik ama yaptın mı dersen hayır)
ama 2007 yi kayıp olarak görme bu seni daha fazla üzmez mi, sen ne tecrübeler edindin bu yıl onu düşün bence, sağlığın önemini, ailenin önemini, 2. çocuğun ihtiyacını.... bunlar aramızda konuştuklarımız sadece

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık kokusu burnuma kadar geldi valla bende çok özlemişim olsada yesem :)