2 Ekim 2007 Salı

birtanem gülüyor ve mücver böreği........

Canımın içi okula başladı.Arkadaşlarına kavuşunca üzerindeki aksilik gidiverdi ve gülümsemelere başladı....

Mücver böreğini sık yaparım.Kabak hem benim hem de kızımın sevdiği bir sebze...Her zamanki kek tarifimi kendime göre uyarlayıp küçük fırın tepsisinde sık sık yapıyorum.Özellikle kabak dolması yaptığım zamanlar içini buzdolabı poşetlerinde saklıyorum ve zamanı gelince mücver böreğimi yapıyorum.

Gelelim tarife...

Malzemeler;

2 yumurta

2 çay bardağı(aida büyük olan çay bardağı) yoğurt

1 çay bardağı zeytinyağ

2 rendelenmiş kabak(eğer kabak dolmasından artacaksa 4 kabak içi)

2 kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir.

1 paket kabartma tozu

3 çay bardağı un

tuz,dereotu ve baharatlar isteğe bağlı konulabilir.


Yapılışı;

malzemeleri sırasına göre bir kapta karıştralım.Kabakları rendeledikten sonra bir müdet bekleyip suyunu salınca iyice sıkıp karışıma ondan sonra ekleyelim.

Yağlı kağıdı fırın tepsisine yayıp üzerine karışımımızı dökelim.

Üzerine 1 tane yumurtanın sarısını elimizle yayarak sürelim.Çörek otu veya susamla süsleyip 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

Herkese afiyet olsun.






1 yorum:

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

mücver süper görünüyorda.sen ne zamandan beri blogspottasın.bişeyler kaçırdım galiba.neyse görüşmek üzere canım.