16 Ekim 2007 Salı




Malzemeler1 Su Bardağı Pudra Şekeri

Vanilya

1/2 lt Süt (2 su bardağı)

2 Adet Yumurta

2 Adet Yumurta Sarısı

1/2 Su Bardağı Toz Şeker

Tuz
Yapılışı
Pudra şekerini kalın tabanlı bir tencerede, kısık ateşte, hiç karıştırmadan eritin.Karamel rengi alınca fırına dayanıklı 6 küçük kabın içine bölüştürün. Karamelin kabın dibine rahatça yayılması için mümkünse kapları fırında boş olarak biraz ısıtın.Sütü ılıtın. Ilık sütü vanilya, yumurta yumurta sarıları, şeker ve bir tutam tuz ile şeker tamamen eriyene kadar karıştırın.Sütlü karışımı karameli koyduğunuz kaplara bölüştürün.(Karışımın çok sıvı olması biraz tedirgin ediyor ama pişince katılaşıyor, merak etmeyin) Kapları fırın tepsisinin içine koyun ve tepsiyi alttan ikinci rafa yerleştirin. Tepsiyi tamamen sıcak su ile doldurun. 175° ısıtılmış fırında 50 dakika pişirin.Buzdolabında en az 7-8 saat dinlendirdikten sonra kalıbın kenarlarını bıçak yardımıyla gevşetip, tabağa ters olarak çıkarın ve servis yapın.


Krem karamel i oldum olası çok severim. Pastalara oranla daha az kalorili olduğu için rejim gunlerim için bu tarifi seçtim. Artık her şey kolay krem karamelin de hazır olanları çıktı. Ben denedim tarif kadar olmasa da lezzetli....

5 yorum:

Cocukla Cocuk dedi ki...

selam canım, krem karamel e bayılırım, hazırını da aldım ben cok begendim, üstünün karamelini bile dusunmusler, enfes bir tatlı
sevgiler

Cocukla Cocuk dedi ki...

Bitmez bu sobeler yine sobeeee.

Adsız dedi ki...

slm fulyacım epeydir babamla uğraştığım ve günlerimi orada geçirdiğim için uğrayamadım.inşallah en kısa sürede görüşelim.zaten didem ve ben seni aramayı düşünüyorduk.kızının iyileşmesine çok sevindim.haa bu arada krem karameline bayıldım.tarif çok değişik geldi en kısa sürede deneyeceğim sevgiler...

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Pratif tariflerinize bayılıyorum . Çok severim ama üşenirim krem karamel yapmaya bu tarif gerçekten çok pratik geldi en kısa zamanda deneyeceğim canım ellerine sağlık
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

fulya'cığım merhaba.nasılsın arkadaşım.ben döndüm sonunda.ama çok üzüldüm,çok yoruldum.neyse zor buralar.sen nasılsın.sendemi adres değiştirdin.ayol herkesler gitmiş.ne oluyor.neyse bol bol konuşuruz.melisi çok öpüyorum.sevgiler....