14 Mayıs 2008 Çarşamba

gribimiz geçmiyor....



İlkbahar başlangıcında güneşe aldanıp ince giysilerin tercih edilmesi, gripal enfeksiyon vakalarında artışa yol açıyor. Önce Melis,sonra benen sonra da eşim hastalandı.Baharın ilk günlerinde, güneşe aldanıp, ince giyinince gribe yakalanmamız kaçınılmaz oldu . Özellikle akciğer, kalp, astım, migren gibi hastalıklardan tedavi görenler, gribal enfeksiyonlardan daha çok etkileniyor. Bu sebeple bu hastalar giyimlerine daha çok dikkat etmeliler. Yaşlılar ve çocuklarımızın vücut dirençlerinin zayıf olması nedeniyle, giyimlerinin yanı sıra beslenmelerine de dikkat etmeliyiz. Gripal enfeksiyona karşı C vitamini içeren meyve ve sebze tüketimini artırmakta da yarar var. Yalnız bu mevsim doğru dürüst meyva bulmakta zorlanıyoruz.Kirazlar biraz tatlandı.Kayısılar ise hala sert.C vitamini deposu denilen kivilerin çoğunun hormonlu olduğundan şüpheleniyorum.Bugün pazarda küçük küçük şeftaliler gördüm.Kesin hormonlulardı...Geçen gün televizyonda hormonlu sebze ve meyvalarda sivri köşelerin bulunduğunu ve içinin süngerimsi bir hal aldığını izlemiştim. Özellikle dometeslerde tam ortalarında sert beyaz bir bölüm varsa hormonlu olurmuş.Çocuklarımıza sağlıklı ne yedireceğimizi şaşırdık.

Ailecek hasta olduğumuzdan doktor ve eczanelerle haşır neşiriz.Her zaman kullandığım ve kızıma iyi gelen bir öksürük şurubunu almaya eczaeye gidince yeni çıkan kanunları öğrendim.Avrupa birliğine uyum sebebiyle artık öyle her istediğimiz şurubu gidip alamayacakmışız.Doktorun yazdığı reçete olmadan vermiyorlar.Bu, bizim için iyi mi kötü mü anlayamadım.Bir yanım iyi oldu diyor ama bir yanım da doktorların anlaşmalı olduğu ilaçları yazmaları dolayısıyla iyi ilaçları nasıl temin edeceğimizi düşünmüyor değilim.Artık tanıdık doktorlarla işimizi görmeye çalışacağız.

Dışarıda karanlık bir hava var bu da beni her zamanki gibi karamsar yapıyor.Kızım okuldan gelip neşesini bana geçirene kadar bu modum devam eder herhalde....

4 yorum:

elif dedi ki...

HAYIRLI CUMALAR ARKADAŞIM

antepası dedi ki...

Geçmiş olsun arkadaşım.Hepimiz havalar ısınmaya başlayınca birden incecik giyinmeye başladık.

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun ailecek.Değişken havalara aldanmamak lazım.Acil şifalar diliyorum.Beslenme konusunda bende aynı fikirdeyim.Neye el atsak ya hormonlu, yada genleri ile oynanmış,Allah yardımcımız olsun.

pervin dedi ki...

sevgili arkadaşım geçmiş olsun inşallah kısa zamanda iyileşirsiniz sevgiler...