18 Temmuz 2007 Çarşamba

daha size neler yapacağım.....ve anneler için tatil çantası

Melis'in bakışları daha size neler yapacağım cinsinden....Gerçekten de yaptı.Günde 5 saat deniz ve havuz kenarında haşlanan sırtım bunun kanıtı....
Tek çocuk olmasından kaynaklanan sınırsız istekleri,bu hınzır haliyle birleşince ister istemez tarafımdan gerçekleştiriliyor.Hem büyük bir zevkle onun eğlencelerine ortak oluyorum,hem de tüm bunları gerçekleştirdiğim için kendi kendime bunalıyorum.Günlük tatil programımız onun zevklerine göre seçiliyor.O acıktığı zaman yemek yeniyor,onun uykusu geldiği zaman yatmaya gidiliyor.Şimdi bakıyorum da tatilde hiç ama hiç dinlenmemişim.Yanımda götürdüğüm kitabımdan sadece 50 sayfa okuma fırsatı bulmuşum.Şimdi,evimde daha çok dinleniyorum....

Bugün çocuklu ailelerin yanında götürmesi gereken şeylerden bahsedeceğim.Benim olmazsa olmazlarım bunlar.....


Tatile çıkmadan önce bir eczanenin yolunu tutarım.Her bölgede eczane var biliyorum ama ilk etapta yanımda bulunması gereken ilaçlar oluyor.Bu yüzden tatile çıkmadan önce kendinize ufak bir sağlık çantası bulundurmanızı tavsiye ederim.

  • Antihistaminikler: Soğuk algınlığındaki burun tıkanıklığını giderir. Allerji ve böcek ısırıklarının kaşıntısında kullanılır. Uyku yapabilir. Araç kullanırken anti histaminik almayınız veya krem olarak sürülenleri tercih ediniz.
  • Antiasitler: Mide asidinden kaynaklanan şikayetlerde kullanılır. Aniden ülseriniz ağrımaya başladığı zaman eczane aramak zorunda kalmayınız.
  • Antiseptikler: Betadin, baticon gibi bir antiseptikle küçük yaraları temizleyebilirsiniz.
  • Parasetemol.Her tür ağrı için gerekli.
  • Bandajlar: Burkulmalarda, çarpmalarda kullanılabilir.
  • Yara bantları, gazlı bezler
  • Sivrisinek ve böcek kovucular.
  • Bebekler için pişik kremi, diş jeli.
  • Güneş yanmaları için krem veya jel.
  • Güneşten koruyucu kremler ve losyonlar:Kendiniz için en az 15 faktörlü,çocuğunuz için 50 faktörlü olanları kullanınız.
  • Çocuğunuzun kulak problemi varsa kulak tıpası.

Diğer bir çanta da tatilde ihtiyaç duyacağınız şeylerle ilgili olsun.

  • Sürekli kullandığınız ilaçları ve reçetelerini, sağlık karnelerinizi veya özel sigorta belgelerinizi muhakkak yanınıza alın.Özellikle yurtdışında reçetesiz ilaç almak mümkün değil.
  • Tırnak makası .
  • Islak mendil 2 adet
  • Diş macunu,fırçası.
  • Şampuan,saç kremi.
  • Saç fırçası
  • Kulak pamuğu ve makyaj temizleme pamukları.
  • Eşiniz için traş köpüğü ve traş bıçağı .
  • Aseton
  • Kolonya
  • Ailenin her bireyine göre şapka ve terlikler.
  • Plaj çantası.
  • Kamera ve fotoğraf makinesi.


Liste böyle sürüyor haliyle. Herkesin kendine göre ihtiyaç listesi değişik oluyor. En önemlilerini listelemeye çalıştım.Yanınıza gerekli gereksiz çok fazla kıyafet almayın.İnce askılılar ve gece için birkaç şirin yazlık elbise yetiyor.Bizim bavulun yarısından çoğu kızımın kıyafetleriyle dolar taşar.Deniz ekipmanları ise ayrı bir sorun.Kova kürek gibi oyuncakları için büyük bir çantayı gözden çıkarın.Tüm bunları annelerin hazırlayacağı düşünülecek olursa size çok iş düşüyor.Hadi kolay gelsin. Ben sıramı savdım :))))

2 yorum:

Benim Hayatim dedi ki...

Bak� tam s�yledi�in gibi ger�ekten de �ok zor b�yle pe�inde ko�turmak.

Annelik cidden sab�r i�i :)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Bu ne şeker kız böyle:) Maşallah! Allah bağışlasın! Ayrıca pratik bilgiler için teşekkürler.

İstanbul'dan sevgiler.