4 Temmuz 2007 Çarşamba

pratik kabak salatası...


Melis hanımı sonunda evine getirebildik.Anneanne ve babaannelerin yoğun ilgisi sonucu şımarmış bir halde tabii.Tekrar eski düzenine nasıl gelir bilmem artık.Haftasonu gideceğimiz tatil için bir türlü hazırlık yapamıyorum. Yapılacaklar listesi bile hazırladım....Özlediğim arkadaşlar görülecek,blog için yedek yazılar hazırlanacak,yeni bir bikini alınacak,güneş yağları ve sinek için off alınacak ,eczaneden çeşitli güneş yanığı,alerjisi kremleri alınacak vs.vs.şeklinde liste devam ediyor.Bu arada atölye de mozaiğim beni bekliyor.Tüm bu işler ve kızımın bakımı sonrası bavul hazırlayıp nasıl yola çıkacağım bilmiyorum. Evdeki görevlerde tam gaz devam ediyor tabii.Yemek yapmak sıcaklarda zor geliyor bana.Bu yüzden pratik yemeklerimi sıraya koydum 2-3 gün uygulayacağım.Bu salatada onlardan biri....
Kabağı oldum olası severim. Sıcak yaz günlerinde hafif bir alternatif isterseniz size bu salatayı öneririm.Yapılışı da çok kolay.

Malzemeler;
2 adet kabak
1 diş sarımsak
1 su bardağı katı yoğurt
dereotu
tuz
Yapılışı;
Kabaklar rendelenir.Teflon tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağ konulur ve rendelenmiş kabaklar iyice suyu çekilip pembeleşinceye kadar kavrulur.Sarımsaklı yoğurt ve ince kıyılmış dereotu ile karıştırılır.

1 yorum:

Ayris dedi ki...

Merhaba,
Bu salatayı ben de yapıyorum ve çok lezzetli oluyor gerçekten. Hatta çok ince rendelendiğinde sotelemeye gerek bile kalmıyor. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.
Sitenizi bugün ayrıntılı inceleme olanağı buldum gerçekten çok güzel ve keyifli bir site. Yemek dışında anlattıklarınız : ahşap boyama,cam boyama, rölyef, sergi, çocuklarla ilgili bilgiler gerçekten çok bilgilendirici ve heycan verici. Her şey için elinize kolunuza sağlık.