5 Temmuz 2007 Perşembe

çocuğunuza bol su içirin.....

Sıcak bir o kadar da yoğun bir gün geçirdim. Sabah mozaiğim için atölyeye gittim.Eve gelip melisi alıp koştura koştura havuz kursuna götürdüm.Biricik arkadaşım Demet iyiki bana eşlik etti de beklerken sıkılmaktan kurtuldum.Yarın da tam öğlen sıcağında kursa götürmek zorundayım kızımı.Bavullar tatil için hazırlanacak ve son alışverişler yapılacak.
Sıcak felaketti havuzun yanındaki bahçede.Sadece su ile giderebildik susuzluğumuzu...Bu arada dünden beri ağrıyan kulağım zonklamaya başladı.Kurs bitiminde eve geldim ve bir başka arkadaşımla kahve içtik o gittikten sonra baktım kulağım felaket ağrıyor kalkıp doktora gittim. Dış kulakta yara varmış.İlaçları alıp eve geldim. Neyseki ağrı kesiciler fayda etti.Sonra bir başka arkadaşım uğradı.Eşim geldi... yemek faslı derken saatime bakıyorum 21.00 ....Yeni oturdum anlayacağınız.Çalışmayan,çok yoğun ev hanımlarının neler yaptığı konusunda bir fikriniz olmuştur şimdi.....
Çocuğunuza da bol su içirin!
Sıcaklığın yüksek olduğu günlerde çocuklarda da terleme ve buharlaşma yoluyla tuz ve su kaybının arttığına dikkati çekerek, 1-3 yaşındaki çocukların günde 1-1,5 litre su tüketmesi gerektiği belirtildi.
Prof. Dr. Yavuz Coşkun, sıcaklığın yüksek olduğu günlerde çocukların terleme ve buharlaşma yoluyla tuz ve su kaybının arttığına dikkati çekerek 1-3 yaşındaki çocukların günde 1-1,5 litre su tüketmesi gerektiğini belirtti.Yaşanan aşırı tuz ve su kaybının önüne geçilebilmesi için çocukların su tüketiminin izlenmesini öneren Coşkun, “sıcak havalar hazım ve sindirimi de olumsuz etkiliyor. Bu nedenle çocuklar beslenirken hazmı kolay gıdalar tercih edilmeli. Bu gıdalar sebze, meyve ve ayran gibi yiyecek ve içecekler olabilir” dedi.Aşırı sıcak günlerde çocuklara yağlı yiyecekler verilmemesini isteyen Coşkun, sözlerini şöyle sürdürdü:“Ayrıca, özellikle yaz mevsiminde çocuklara verilen gıdaların sağlıklı olması büyük önem kazanıyor. Çünkü aşırı sıcaklar, gerekli koşullar sağlanmadığı takdirde kısa sürede bozulabiliyor ve çocukların hastalanmasına yol açabiliyor.”Coşkun, havanın aşırı sıcak olmasının kalp, şeker, böbrek ve hipertansiyon hastası olan çocukların sağlığı için daha ciddi risk oluşturduğunu vurguladı. Böylesi sağlık sorunları bulunan çocukların yaz aylarında doğru beslenmesinin yaşamsal önem taşıdığına dikkati çeken Coşkun, şunları anlattı:“Aşırı sıcak hava, böbrek hastası bir çocuğun su ve tuz dengesini ciddi anlamda etkileyebilir. Böbrek hastası çocuklar havanın sıcak olduğu günlerde ya da saatlerde serin ortamlarda bulunmalı. Kalp ve şeker hastası çocukların sıcak günlerde ya da saatlerde yanlış beslenmesinin ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği unutulmamalı. Bu çocukların gıdalarla aldığı kalori miktarı dikkatlice izlenmeli”Coşkun, sağlık problemi bulunan çocukların güneş ışınlarının yeryüzüne direkt ulaştığı öğle saatlerinde dışarı çıkarılmaması, zorunluluk halinde bu çocukları, güneşten korunmalarını sağlayacak önlemler alınarak dışarı çıkarmak gerektiğini sözlerine ekledi.


kaynak ntvmsnbc

3 yorum:

inci dedi ki...

canım arkadaşım yeni yerin hayırlı olsun...ben de uzun zamandır açmıştım ama bir türlü tarifleri eklemeye zaman bulamamıştım:)tekrar görüşmek dileğiyle .iyi tatiller arkadaşım............

Leziz Sofralar dedi ki...

Merhabalar bu gün sitenizi kesvettigim icin cok mutlu oldum konu cocuk ve yemek olunca birde kayseri olunca hemen ilgi alanima girdiniz :))siteye bayildim ve hemen izninizle arkadas listeme ekliyorum böylece daha kolay takip edebilirim sizi,masallah cok tatli bir kiziniz var Allah bagislasin emin olunki kayseri cocuk yetistirmek icin diger sehirlere bakarak daha sakin ve daha düzenli eminim kizinizda büyüyünce harika bir cocuk olacaktir,konuyla ilgili olarakta cocuklara bolsu icirmeye bende katiliyorum helede bu sicak günlerde, sizinde paylasiminiz icin tesekkürler sevgiler...

anne ve cocuk dedi ki...

ilginiz icin tesekkurler...gorusmek dilegiyle....