13 Haziran 2007 Çarşamba

Kısır


Hafta ortasına geldik.Okulların kapanmasına 2 gün kaldı.Kızım karne alacağı için çok heyecanlı. Bu arada yaz için yüzme kursuna yazıldı.Bu yaz yüzme öğreneceği için en başta ben seviniyorum.Neden mi?Geçen sene hafiften yüzmeyi öğrendiği için kolluk simit kullanmayı reddeden kızım,sanki yüzmeyi öğrenmiş gibi balıklama atlama ve dalarak gitme çalışmalarına başladı. Eskiden,çocuk havuzuna kolluk ve simit birlikte girdiği için rahat ediyordum. Yakına çekilmiş bir şezlongda güneşlenme şansı buluyordum.Geçen sene bu hevesleri yüzünden saatlerce havuzda asker gibi onun yanında durmak zorunda kaldım.'Çektiğimi ben bilirim' şeklinde hemen yüzme kursuna yazdırdım. Saatleri beni sınırlasa da gelecekte rahat edebilmek adına götürüp getireceğiz artık.Yeni anneler,sanmayın ki büyüyünce rahat edeceğiz.İnanınki büyüyünce ,istekleri de devreye girince onların mutluluğu adına bir çok fedakarlık sizi bekliyor olacak. Şimdi anlıyorum ki bebekliği daha rahatmış.

Gelelim kısırın tarifine.....
Malzemeler;
(Yukarıda gördüğünüz kase miktarında yapmak için kullandığım ölçüleri yazıyorum. Miktarı arttırabilirsiniz.)
1 çorba kasesi çiğ köftelik ince bulgur
1 çorba kasesi sıcak su
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı salça
kırmızı toz biber
1 su bardağı mısır
1 su bardağı kornişon turşu
maydanoz(isterseniz yeşil soğan ve nane de yeşillik olarak konulabilir.Kısırın iç malzemesi tamamen isteğe bağlıdır.)
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
tuz

Yapılışı;
Bulgur ve salçalar bir kaba beraberce konulur .Üzerine sıcak su gezdirilim salçayı bir kaşık yardımıyla iyice yedirelim.Üzerini kapatarak beklemeye bırakalım. Diğer malzemeler küçük küçük doğranır.Şişen bulgura karıştırılır.Son olarak üzerine hafifçe zeytinyağı gezdirilir ve karıştırılır.

1 yorum:

Ayşe dedi ki...

ben neler kaçırmışım böyle!!
maşallah çok faydalı bilgiler, güzel güzel el emekleri ve lezzetli tarifler eklemişsin. bu giremediğim kısa dönemde minik bir tatil bile yapmışsınız. Sizin adınıza çok sevindim. Günlerinizin böyle dolu ve faydalı geçmesi ne güzel...