20 Haziran 2007 Çarşamba

Simit kurabiye





Hafta başından beri kendimi pek iyi hissetmiyorum. Hasta desem değilim.Vücudumun her yeri ağrıyor. Kolumu kaldıracak halim yok gibi....İnşallah kısa bir süre içinde geçer. Melis tatil moduna çok çabuk geçti.Sabah geç saatlerde kalkmaya ve haliyle geç yatmaya başladı. Öğleden sonra bahçede geçirdiği saatlerde nasıl eğleniyor anlatamam. Eski oyunlarımız hala devam ediyor. Sek sek,ip atlama,yakantop derken eve geldiğinde felaketl yorulmuş oluyor .Bütün gün televizyon veya bilgisayar başında oturmadığı için çok seviniyorum. Dün apartmandaki diğer kızlarla yaptığı pikniğin tadı hala damağında...Çimlerin üstüne örtüler serildi,yüzlerindeki sırıtış eşliğinde yemekler yendi. Daha sonra bebeklerini ve oyuncak çay takımlarını bahçeye indirerek evcilik oynamaya başladılar. Yüzündeki gülümseme her şeye değer. Piknik için ben sigara böreği hazırladım.Biricik komşum Demet'de bu kurabiyeleri yapmış.Tadını çok beğendim ve sizler için hemen tarifini aldım.

malzemeler
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı şeker
1 tutam tuz
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
1 yumurta(sarısı içine,beyazı dışına)
yapılışı
Bütün malzemeler sırayla karıştırılır.Yoğurulur.Resimdeki gibi şekil verilir. Önce yumurtanın beyazına daha sonra susama batırılır.170 derece fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirilir.

6 yorum:

Mine Yaman dedi ki...

Merhaba,

Ziyaretinize çok sevindim ve sizi tanıdığıma memnun oldum. Çok teşekkür ederim. Artık daha sık görüşmek dileğiyle...

Sevgiler,
Mine

Ayşe dedi ki...

ne iyi etmişsin tarifi eklediğine..bende çok seviyorum susamlı kurabiyeleri, hatta özellikle mahlepli olanları..ilk fırsatta deniycem inşallah...Melisin dışarıda oynayabilmesi ve hatta arkadaşlarıyla piknik yapabilmesi
ne güzel, ..Peki sen evde mi duruyorsun, yoksa seninde aşağı inmen mi gerekiyor?

NiNo dedi ki...

canim cok sevindim bu sayfan bence cok guzel olmus ellerine saglik goruselim

sumuklubocek dedi ki...

ben de cok seviyorum da mahlepli mahlepsiz farkini bilmiyorum :(, bu tarifi mahlepsiz yapsak olmaz mi...
bak gulesim geldi simdi, sen tarifleri yaz, bir de benim icin eksik tarifli yaz :)))

Ayşe dedi ki...

sümüklücüm, onsuz olsa da olur aslında da, mahleplinin verdiği koku ve tatlımsı bir tad var o çok güzel oluyor kurabiyelerde;)

Ayşe dedi ki...

sümüklücüm, onsuz olsa da olur aslında da, mahleplinin verdiği koku ve tatlımsı bir tad var o çok güzel oluyor kurabiyelerde;)